Saturday, 9 June 2018

25 Ramaddhan "Semoga Syurga Buatmu"

Maka bermulalah langkah kami tanpa mu di sisi...
bila kenangan pahit melalui dan terlintas difikiran ku terkenang saat2 menghantar ayah ke hospital...
"tak payah laju-laju, ayah tak sakit pon nanti terbang kita... lalu kedegaran ketawanya yg dibuat-buat" saat itu, aq tidak menghiraukan kata-katanya... dan terus memandu dan memberi signal kecemasan... hampir semua trafik light aq langgar.
"sempat ke ayah kenduri long ni" kedegaran suaranye lemah berkata2.
"jangan gaduh adik-beradik" dia sudah mula berpesan2... mcm2 yg bermain difikiranku namun aq tidak menghirauknnya. "kumpulkan adik beradik aq, panggil alang din" pesannye setelah turun dri kereta. aq terus belari memgambil kerusi roda dan menyuruh ayah duduk, tetapi tidak dipandang kerusi tersebut. dan terus berjalan masuk ke emergncy room. Aq disisinya hanya mampu memeluk ayah sekuat hati utk memastikan ayah tidak jatuh dek kerana dirinya yg semakin lemah. ayah okey... jagan nages pesannya lagi. YA Allah saat itu, aq bertanya pada diri sendiri kemana harus aq pergi meminta pertologan agar ayah terus kuat?
setelah sampay di katil, aq membetulkan kain pelekat yg dipakainya, lalu aq diminta utk tinggalkn ayah oleh MA yg bertugas. aq mula gelisah... tk pernah ayah sakit mcm ni... mcm2 yg bermain difikiran aq. sejam kemudian aq masuk semula ke dalam wad kecemasan, kedengaran suara ayah yg lemah. aq keluar semula setelah disuruh beredar? terdetik dihati igin bertnya apa yg terjadi? hendak ditanya disuruh beredar... aq hanya mampu lihat dr jauh. tiada pulak yang berani kedepan utk bertanya dan akhirnya dokter mula memanggil waris.... saat itu aq nampak ayah didepan mata dan kedegaran suaranya memanggil emak. aq rasa lega.
dokter: siapa waris?
sy : sy waris, sy anak nya...mcm mana dengan ayah sy?
dokter : ayah ada jatuh kat rumah?
sy : tak de jatuh
dokter : ayah ada pengsan kt rumh?
sy : tak der jugak... ayah degan sy kat rumah td... tak der jatuh tak der pengsan cume lemah.
dokter : ayah awk kritikal...
sy : tergamam dan kelu tk terkata (mcm mana boleh kritikal sdgkn, ayah masih boleh berjaln sendiri masuk ke wad) bisik hati ku.
sedang doc memberi penjelasan, tibe2 aq terdengar  doc!!! patient colep!! doc patient pengsan!!!
mengigil kaki rasa tk kuat dan kami semua terdiam saat itu semua hnye berdoa agar ayah dpt berlawan dgn sakitnya dan terus kuat... dan akhirnya doc berjaya mestabilkn keadaan ayah, dan kedegaran ayah memanggil emak dan opah... kami mula mendekatinya.
melihat keadaanya yg sgt lemah, aq terus pulang k rumah untk mengambil adik2,'setiba dihospital,  keadaan ayah semakin teruk, dan kami tidak dibenarkan mendekatinya dn hanya blh tunggu di ruang menunggu.
Baru pagi td ayah tepuk belakang aq, baru pagi td ayah mnje2 ngn aq... bru semalam bergaduh mnje dgn ayah... Allah.... sakitnye rasa kehilangan ini. lg sakit dr putus cinta, kalau blh biar aq gantikn tempatnya...
mcm2 bermain difikiran aq, sape nk jaga kami, mcm mne nk hidup tanpa ayah? Mcm mana adik nk sekolah? Bagaimana hari2 yg akan dtg? Lantas aq terus tidak brkhayal dn cuba utk mencari hospital swasta utk ayah. Aq pergi ke kaunter pertanyaan lalu bertanya " blh sy tau mcm mne nk transfer ayah ke hospital swasta?" dan akhirnya pangilan masuk ke dlm ward kecemasan hbye untk memberithu ayah dh tak da! Allahhuakbar! Beratnye dugaan ramadhan kali ni 5 hari lg nk raya! Knp ayah pergi dlu dr kami.... 2 bln lg kak long nk kawin... Satu2nya Wali yg kami ada... Satu2nye lelaki yg ada dlm keluarga kami ya Allah! Kami Redha tp, terlalu mengejut pemergiannya buat kami... Perginye seorang insan yg seringkali memberi apa saje yg kami mahu, ape saja yg kami perlu tanpa mengatakan TIDAK dan TIDAK BOLEH.... Blhkah aq jadi hebat seperti AYAH? Mampukah aq menjadi kuat dan tabah mcm AYAH...
   Ye pagi td ayah ada kt seblh, dia bgthu dia sakit perut... Tak sangka waktu selepas sahur yg setiap kali aq mengejar katil selepas sahur, tp tidak utk pagi ni... Rupe2 Allah beri peluang utk aq peluk ayah, aq mandikan ayah, aq sisirkan rambut ayah... Hensem ayah pagi ni lain mcm... Wanginye tk mcm selalu😂... Terima kasih Allah walau hanye utk hari ni... Akan ku kenang dan semat dlm hati... Bertuahnye dpt mandikn ayah saat2 terakhir sblm ayah pergi tinggalkan kami... TAKDIR ALLAH kami tk mampu ubah... Sesungguhnye aq sgt TRAUMA akan RAMADHAN yg penuh dgn DUGAAN dan aq teramatlah tkut akan KEHILANGAN ORANG2 YG AKU SYG.... INSYALLAH Ayah... Iam trying my best for our FAMILY
   Hampir 3 thun dh berlalu, hrini Ayah tk de d sisi kami tp sentiasa dlm ingatan dan dihati kami... Alhamdulillah, kami masih mampu utk teruskan hidup... Adik Nadia dh sambung Dgree.. InsyAllah tahun dpn habis belajar... Adik Omai dh habis Matrik... InsyaAllah Ada rezeki sambung lah Dgree pulk nnti... Dgree kak yang je terbantut... Biar adik2 dlu mcm yg ayah pesan... Mak is the best managger... She manage perfectly! And we "kak long,kak nyah&kak yang" alwyas support her...
I Love U My HERO "MOHD RADOAN B. MUHAMMAD RIFFIN" &MY ONLY PRINCE "NASITAH BT MAHMMUD"

#ALFATIHAHBUATAYAH
#TRAGEDIRAMADHAN
#25RAMADHAN

Saturday, 27 June 2015

Jualan tudung online

Kami menjual tudung secara online.
Boleh beli borong
Harga berpatutan dan Material  sgt cantik.

Tuesday, 20 August 2013

Sahabat selamanya

Seronok nye raya.... :) raya tahun ni walaupon tk ada kmpung.. tp ada kawan... happy sgt.. dpt raya sama-sama dgn kawan... perkenalan yg hampir 10 tahun, Alhamdulillah hari ni kami masih lg sahabat... :)
3 lelaki yg Selebihnye perempuan.. hehe adam, syed (adam), ejad <-- ni yg laki saja.
--> hawa, ikin, asmira, akma, azima, mas (sepupu &friend ) n last one 《awin》← yg ni lak sian tk dpt join kami beraya maklum lah ank tunggal sian dia..
♥♥♥ thanks 4 begin my friends..

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Ketika bicara mungkin ada yg terluka,
Ketika bersama banyak ragamnya,
Maafkn sy jika ada yg tak suka,
Moga persahabatan ini kekal selamanya..

I love u all

Sunday, 24 February 2013

PenanTian

pejam celik, pejam celik, dah hampir lima bulan aq menunggu sesuatu yg tak pasti.... mungkin ini yg di katakan dugaan. Atau adakah ini yg di katakn tiada jodoh? walau terus begini pon aq tetap akan terus menunggu... Moga ALLAH akan beri petunjuk pada aq suatu hari nanti... menanti sesuatu yg tak pasti, menunggu seseorang yg hilang tanpa khabar berita adalah satu dugaan yg sangat besar, dan sangat ter seksa. kadagkala org hanya melihat tapi org tak mengerti apa yang kita rasa. itulah hakikatnya... wahai kekasih, kehadiran mu amat lah ditunggu-tunggu sehingga kina...

Tuesday, 15 November 2011

MENCARI AGEN TOP UP RELOAD

HANYE MENGUNAKAN HANDPHONE SEDIA ADA... TIDAK PERLU MENGGUNAKAN LAIN, SEMUA TOP UP ADA (CELCOM, MAXIS, DIGI , HOT TIKET, UMOBILE, TUNE TALLK) 
PENDAFTARAN SERENDAH RM30/ RM 35 / RM 45 / RM55. MODAL DITENTUKAN OLEH ANDA SENDIRI




CTH CARA TOP UP MAXIS DAN CELCOM
TAIP MSJ (M10 0123456789) HANTAR KE SERVER
TAIP MSJ (C10  0134567892) HANTAR KE SERVER
CELCOM DAN MAXIS BOLEH TOP UP SERENDAH RM3 DAN KE ATAS


CTH CARA TOP UP DIGI
TAIP MSJ (DP5 NBR TPON CUSTOMER) HANTAR KE SERVER
TUNGGU SEVER REPLY, SELEPAS SERVER REPLY BG NBR PIN DIGI KEPADA CUSTOMER.
DIGI BOLEH TOP UP DARI RM5, RM 10, RM30


HOT TIKET CARA TOP UP
TAIP HT10 JARAK NBR TPON HANTAR KE SERVER,
TUNGGU SERVER REPLY, KEMUDIAN BG NBR PIN PD CUSTOMER




SANGAT MUDAH....!!! MARI LAH RAMAI2 MENJADI AGEN TOP UP SANGAT MENARIK...!  WALAUPUN HANYA 30SEN KEUTUNGANNYER LAME2 AKAN MENJADI BANYK..... : )


SEBARANG PERTANYAAN BOLEH MENINGALKAN KOMEN DISINI... SANGAT MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN SEMUA.... :)

Saturday, 22 October 2011

AKU JATUH HARI NIE... MAKNANYA BKN AQ GAGAL... TAPI "AQ BELOM BERJAYA"

hari demi hari.. langkah makin laju... rase mcm kejap jer aq dah besar.. rase mcm mimpi je... dugaan.. demi dugaan... hari pertama menjejak kaki k upsi hingga lah berakhirnya langkah ku di upsi... bnyk kenangan pahit yg aq rasa,,, kenang yg membuatkn aq rase tak puas nk belajr... tak puas!!! sumenyer kerana kesilapan aq sendiri.. kerana memberi kepercayan yg  (teramat sangat) pd insan yg bergelar kawan... sampay hari ni.. tempiasnyer.. aq yg rasa... smpy hari nie... sakitnye aq yg hadap...! dlu sumenyer aq hnye lihat di kaca tv... tapi sekarag... suma nyer ada di dpn mata aq... kdg2 bnda tu aq lalui sendiri... tak sangka pahitnyer kehidupan nie sebelom megecapi kebahagiaan... makin meningkat umur aq.. makin hebat dugaan... ini lah kehidupan... ini lah cabaran... harap dengan jatuhnye aq hari ni adalah kerana blom sampay masanya lagi utuk aq berjaya...

Monday, 13 June 2011

MiSS mY olD fRiEnDs ALways WiTH mE laST sEm

ini dia kawan aq sem lepas sabariah... :)
miss u kawan... hehe.. bile kita boleh jumpa yer?? 







rindunyer kawan ku yg selalu sgt dgn aq last sem... hurm sabar jer lah... :). Sabariah!!! hehe rindu kat kau haha... lame tak berborak.. lau tak selalu makan ngn dia kat "cik ana". "bitara", kat "ismail tomyam" tapi skrg... jumper pon tak... hurm.. :( biler ley jumper nie,, nk borak panjang nie... hehe... lau tak sepanjg masa boraknyer.. org g kuliah bwk buku.. tapi kami bwk beg jer.. buku tak poh haha..
saba: ok aq lupa bawak buku... 
shida : ok.. saper ader kertas pinjam.. haha
always miss that time when u tell me, i forgot birng my book.. haha
hope nanti lau free kita ley jumpa sembang2 wit ur new roomate(as) n old romate n housemate (salina, Nor) haha.. :)